DCIM101MEDIADJI_0513.JPG

Τα συγκεκριμένα έργα ολοκληρωμένα και μη, μέχρι σήμερα έχουν ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας και «προσβάλλουν» τη νοημοσύνη όλων όσων προσπαθούν να δουν τα έργα αυτά να προχωράνε και να ολοκληρώνονται.

Αυτοκινητόδρομος Άκτιο- Αμβρακία.

Η κάθετη σύνδεση του Ακτίου με τον κόμβο της Αμβρακίας στο ύψος της Knauf, θα μειώσει το δείκτη των ατυχημάτων και θα αυξήσει την οδική ασφάλεια, στο δρόμο καρμανιόλα Αμφιλοχία-Βόνιτσα, που τόσες ζωές έχουν χαθεί και δεν καίγεται καρφί σε κανέναν.
Όπως επίσης θα συμβάλει στην οικιστική και επιχειρηματική ανάπτυξη των απομακρυσμένων περιοχών.
Δυστυχώς όμως, αν και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία, με εξασφαλισμένη μάλιστα Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εξελίσσεται σε βατερλό.

Πλατυγιάλι Αστακού, σύνδεση με Ιόνια Οδό.

Και διηγώντας τα να κλαις για το δεύτερο μεγαλύτερο σε βάθος λιμάνι της Μεσογείου . Απο το 2013 πάει η κοροϊδία σύννεφο με το λιμάνι «φάντασμα» και την εταιρεία Εργοδυναμική Πατρών να παραδίδει μισό το έργο σύνδεσης με τον Άγιο Δημήτριο, η περιφέρεια να μην το παραλαμβάνει ( έχει διαπιστώσει σοβαρά προβλήματα καθιζήσεων και κακοτεχνιών) και η συγκεκριμένη εταιρεία να συνεχίζει να παίρνει έργα σαν να μη συμβαίνει τίποτα.

Μιλάμε για τουλάχιστον 15 χλμ. μονής λωρίδας ανά κατεύθυνση, με αδιάψευστους μάρτυρες τις καθιζήσεις, τις κολόνες της ΔΕΗ στη μέση του δρόμου (έγινε ρεπορτάζ στον ΑΝΤ1) και τα κατσίκια και τα γουρούνια ελευθέρας βοσκής καθημερινά να διασχίζουν το δρόμο.

Παράλληλα, υπολείπεται ένα ακόμη μικρό τμήμα για την πλήρη σύνδεση του λιμανιού με τον Ιόνια, μόλις μερικών χιλιομέτρων (από Άγιο Δημήτριο μέχρι Σταμνά), για το οποίο κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η τύχη του και αν θα προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης του. Εκτιμάται ότι έχει προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ.Το Πλατυγιάλι Ιόνια Οδός, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Βόλος-Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο-Πλατυγιάλι-Αστακός!

Σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Μειώνοντας τις αποστάσεις σε 30 λεπτα προς Αντίρριο, 25 λεπτά προς Πλατυγιάλι και 45 λεπτά προς Αεροδρόμιο Ακτίου, θα δημιουργηθεί ενας βασικός κορμός διασύνδεσης των μεταφορικών μέσων μεταξύ Αγρινίου, Αεροδρομίου Ακτίου και το λιμάνι του Πλατυγιαλιού.

Με πίνακες μεταβλητών μυνημάτων και τηλεματικές υπηρεσίες για οτιδήποτε επηρεάζει τις συνθήκες στο δρόμο (καιρός, τροχαίο, χρόνος άφιξης) , στην είσοδο και την έξοδο της πόλης, οπου θα ενημερώνουν για τις 3 κύριες κατευθύνσεις από το Αγρίνιο προς Αεροδρόμιο Ακτίου, λιμάνι πλατυγιαλιού και γέφυρα Ρίου Αντιρρίου.

Μιλάμε πάντα για ιδανικές συνθήκες και πάντα με τη χρήση αυτοκινητοδρόμου.Το όριο στις κάθετες συνδέσεις αυτ/μων είναι 120χμλ/ώρα. Ως ταχύτητα ενός σώματος ορίζεται ο ρυθμός μεταβολής της θέσης του ως προς το χρόνο. Βλέπετε λοιπόν πως ή λάθος χάραξη της Ιονίας, διορθώνεται με ευθείες γραμμές. Πας παντού γρήγορα και με ασφάλεια. Πάντως εάν μπορούσαν να περάσουν την Ιόνια οδό μέσα από τη θάλασσα και όσο πιο μακρυά απο το Αγρίνιο, θα το έκαναν.

Η Αιτωλοακαρνανία, είναι ίσως η μοναδική περιοχή στην Ευρώπη που έχει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια, το δεύτερο σε μήκος αεροδρόμιο και δεν εκμεταλεύεται τίποτα από τα δύο. Δεν εκμεταλεύεται ενα πολύ μεγάλο ποσοστό του ΑΕΠ της χώρας, αξίας πολλών δις ευρώ που παράγεται στα λιμάνια και στα αεροδρόμια. Σας θυμίζω οτι το Άκτιο βρίσκεται στη βορειανατολική Αιτωλοακαρνανία, στα νότια παράλια του Αμβρακικού κόλπου. Και όχι στο νομό Πρέβεζας.

Ερμίτσα- Νοσοκομείο Αγρινίου-ΚΤΕΛ-Άγιος Δημήτριος

Στο συγκεκριμένο δρόμο έγιναν εγκλήματα.

Με τον σχεδιασμό κυκλικών κόμβων σε όλες τις προβληματικές διασταυρώσεις μίας αστικής περιοχής, προσφέρει τα παρακάτω σημαντικά οφέλη:

Καταργείται η σηματοδότηση, δημιουργείται χώρος πρασίνου, εξοικονομείται ενέργεια, αναβαθμίζεται η αισθητική της περιοχής .

Οι κυκλικοί κόμβοι είναι η φιλικότερη στο περιβάλλον παρέμβαση στις διασταυρώσεις, έχουν εγγυημένα αποτελέσματα από την Ευρωπαϊκή εμπειρία, Θα μείωνε πάνω του 50% τα τροχαία ατυχήματα, θα δημιουργούσε υποδομές διαβάσεων πεζών σε όλες τις διασταυρώσεις, θα μείωνε την ταχύτητα, θα λειτουργούσε ως επιταχυντής αισθητικής αναβάθμισης, θα πρόσφερε δεκάδες νέες νησίδες πρασίνου.

Παράδειγμα Κυκλικού Κόμβου
Παράδειγμα Κυκλικού Κόμβου

Και φυσικά τα τσιμεντένια στηθαία τύπου new jersey τοποθετούνται στη μέση του δρόμου και όχι στα πλάγια που είναι τώρα και εξασφαλίζουν τη διαίρεση των αντιθέτων ρευμάτων κυκλοφορίας.
Στα πλάγια τοποθετούνται τα νέα συστήματα απορρόφησης της ενέργειας πρόσκρουσης των οχημάτων (στηθαία ασφαλείας). Και όχι το αντίθετο.

Αυτός είναι και ο λόγος που όταν γίνει ένα τροχαίο στον συγκεκριμένο δρόμο, καταλήγει σε ανατροπή οχήματος τις πιο πολλές φορές, γιατί πολύ απλά ο τοίχος (τσιμεντένια στηθαία), δεν απορροφά καμία κινητική ενέργεια. Το πολύ να υπάρχει απώλεια ενέργειας και να οδηγηθούμε σε πυρκαγιά, αν η σύγκρουση είναι σφοδρή.

Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Τροχαία ατυχήματα, γίνονται και πάντα θα γίνονται. Το θέμα είναι να προστατεύεται η ανθρώπινη ζωή από τον θανάσιμο τραυματισμό ή τη μόνιμη αναπηρία. Σε αυτό συμβάλουν τα σύγχρονα συστήματα των αυτοκινήτων αλλά και οι σύγχρονες υποδομές.Η ευθυγραμμία, είναι θεμελιώδες έννοια στην οδική ασφάλεια. Ο οδηγός δεν θα πρέπει να εκπλήσσεται από αστοχίες σχεδιασμού και συνεπώς δεν θα πρέπει να εκπλήσσεται με το τι θα συναντήσει μπροστά του.

Χωρίς σύγχρονες υποδομές, ΔΕΝ υπάρχει ανάπτυξη.

Τα σημεία τομής ενός δρόμου, με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, αποτελούν ευνοϊκές θέσεις συγκέντρωσης οικονομικών δραστηριοτήτων και δημιουργούν προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της περιοχής που επηρεάζουν. Το Αγρίνιο, το Πλατυγιάλι, το Αεροδρόμιο Ακτίου και το Ερμίτσα-Άγιος Δημήτριος δεν τέμνονται σε κανένα σημείο με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Θα πρέπει οι αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να σχεδιάσουν ολιστικά και με σοβαρότητα τα έργα υποδομής, να αντλήσουν κονδύλια, τόσο από την Κεντρική Κυβέρνηση (ΠΔΕ), όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΣΠΑ, Ταμείο Συνοχής Ευρ. Τράπεζα Επενδύσεων), προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από άκρου εις άκρον στην Αιτωλοακαρνανία. Να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Αν κερδίζεται..

Γ.Α
Μέλος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς/agriniopress

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here