Για πέμπτη συνεχή χρονιά, η μεσογειακή διατροφή ήρθε πρώτη στην αμερικανική ετήσια κατάταξη των καλύτερων διατροφών, σύμφωνα με τις αξιολογήσεις που ανακοινώθηκαν την Τρίτη από το US News & World Report.

Μια ομάδα 27 ειδικών εξέτασε 40 δίαιτες και τις κατέταξε σε διάφορες κατηγορίες: Πόσο εύκολο είναι να ακολουθήσει κανείς τη δίαιτα; Πόσο πιθανό είναι ένα άτομο να χάσει σημαντικό βάρος, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα; Πόσο αποτελεσματική είναι η δίαιτα στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων ή διαβήτη;

Αξιολογήθηκε, επίσης και η διατροφική πληρότητα της κάθε εξεταζόμενης δίαιτας.

«Γενικά μιλώντας, οι κορυφαίες δίαιτες καθοδηγούνται από το τι μπορείτε να φάτε — όχι από αυτό που δεν μπορείτε να φάτε. Και αυτή τη στιγμή — σε αυτές τις αγχωτικές περιόδους της πανδημίας — αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ανθρώπους», είπε η Γκρέτελ Σούλερ, αρχισυντάκτρια υγείας για το S News & World Report. «Θέλουμε φαγητό που μπορούμε να απολαύσουμε. Και θέλουμε φαγητό που θα διατηρήσει την υγεία μας, ίσως ακόμη και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας. Οι δίαιτες στην κορυφή της κατάταξης το προσφέρουν».

Εκτός από την κορυφαία θέση του ως η καλύτερη συνολική δίαιτα, το μεσογειακό στυλ διατροφής διακρίθηκε επίσης στις ακόλουθες κατηγορίες: Οι πιο εύκολες δίαιτες να ακολουθήσει κανείς, οι πιο υγιεινές, οι   καλύτερες δίαιτες για τον διαβήτη και οι καλύτερες φυτικές δίαιτες.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη , υψηλή χοληστερόλη , άνοια , απώλεια μνήμης , κατάθλιψη και καρκίνο του μαστού . Η δίαιτα, η οποία είναι περισσότερο ένας τρόπος διατροφής παρά μια περιορισμένη δίαιτα, έχει επίσης συνδεθεί με ισχυρότερα οστά , πιο υγιή καρδιά και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Στην κατηγορία της καλύτερης υγιεινής διατροφής για την καρδιά, η μεσογειακή διατροφή μοιράστηκε τον κύκλο του νικητή με τη δίαιτα Ornish, η οποία δημιουργήθηκε το 1977 από τον Δρ. Dean Ornish, ιδρυτή του μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Έρευνας Προληπτικής Ιατρικής στην Καλιφόρνια. Σήμερα η δίαιτα προσφέρεται μέσω της ιστοσελίδας υγείας των καταναλωτών Sharecare.

Στην κατηγορία της καλύτερης δίαιτας για διαβήτη, η μεσογειακή διατροφή πήρε κορυφαίες διακρίσεις. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι λεγόμενες  «δίαιτες ευελιξίας» και η vegan διατροφή.

Σύμφωνα με το CNN, η μεσογειακή διατροφή «περιλαμβάνει απλή, φυτική μαγειρική, με την πλειοψηφία κάθε γεύματος να επικεντρώνεται σε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια και σπόρους, με λίγους ξηρούς καρπούς και μεγάλη έμφαση στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Άλλα λίπη εκτός από το ελαιόλαδο, όπως το βούτυρο, καταναλώνονται σπάνια, αν όχι καθόλου, και η ζάχαρη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα προορίζονται για ειδικές περιστάσεις».

«Το κόκκινο κρέας χρησιμοποιείται με φειδώ, συνήθως μόνο για να δώσει έξτρα γεύση σ’ ένα πιάτο. Η κατανάλωση υγιεινών ψαριών με ωμέγα 3 λιπαρά ενθαρρύνεται, ενώ τα αυγά, τα γαλακτοκομικά και τα πουλερικά καταναλώνονται σε πολύ μικρότερες μερίδες από ό,τι στην παραδοσιακή δυτική διατροφή».

Τέλος, το CNN αναφέρει ότι «Οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια των γευμάτων και η άσκηση είναι βασικοί ακρογωνιαίοι λίθοι του μεσογειακού στυλ διατροφής. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής που αποτελούν μέρος της διατροφής περιλαμβάνουν φαγητό με φίλους και οικογένεια, συναναστροφή με τα γεύματα, προσεκτική κατανάλωση αγαπημένων τροφών, καθώς και προσεκτική κίνηση και άσκηση».

ΠΗΓΗ:ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here