Ομιλία του Βουλευτή Θανάση Καββαδά στη Βουλή για τα υδατοδρόμια
Ομιλία για τα υδατοδρόμια πραγματοποίησε στην ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Ν.Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Βουλευτής κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι ανέτρεψε το έτοιμο θεσμικό πλαίσιο που βρήκε από την Κυβέρνηση Σαμαρά, φέρνοντας το 2018 έναν νόμο που στηριζόταν σε ξεπερασμένο κρατισμό και υιοθετούσε ένα ακραίο γραφειοκρατικό μοντέλο. Επεσήμανε ότι σύμφωνα με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, για την ίδρυση υδατοδρομίου απαιτούνταν 42 άδειες ή διοικητικές πράξεις, ενώ το δικαίωμα να καταθέσει αίτηση για άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου είχαν μόνο δημόσιοι φορείς, εξαναγκάζοντας μάλιστα ιδιώτες επενδυτές που είχαν προχωρήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης να μεταβιβάσουν την άδεια σε δημόσιο φορέα με συνοπτικές διαδικασίες.
Ανέφερε ότι αποτέλεσμα αυτού του νόμου ήταν ότι οι μόνες άδειες που δόθηκαν, για τα υδατοδρόμια Πάτρας, Κέρκυρας και Παξών, προχώρησαν με βάση τον νόμο 4146 της Νέας Δημοκρατίας, ενώ έκτοτε καμία άδεια δεν εκδόθηκε και, φυσικά, δεν ξεκίνησε ούτε ένα δρομολόγιο, αφού είναι εύλογο ότι για να πετάξουν υδροπλάνα θα πρέπει να υπάρχει έστω ένα στοιχειώδες δίκτυο υδατοδρομίων.
Ο Βουλευτής επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση διαμορφώνει εκ νέου ένα ορθολογικό πλαίσιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων. Ένα πλαίσιο που προσελκύει επενδυτικές πρωτοβουλίες, απλοποιεί τις διαδικασίες και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο σε όλη την Ελλάδα που θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στις νησιωτικές κυρίως περιοχές και στον τουρισμό.
Τόνισε ότι το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα και σε δημόσιο φορέα αλλά και σε ιδιώτες να αδειοδοτήσουν υδατοδρόμια, με ευέλικτες διαδικασίες, που αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τα γραφειοκρατικά εμπόδια που έθετε ο προηγούμενος νόμος. Ανέφερε ενδεικτικά τη δυνατότητα έκδοσης άδειας ίδρυσης χωρίς να απαιτηθεί επιθεώρηση, η οποία θα γίνεται στη φάση της έκδοσης άδειας λειτουργίας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον επενδυτή να προχωρήσει άμεσα στα έργα και στις υποδομές που απαιτούνται για να μπορούν να λειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις.
Επεσήμανε επίσης ότι δίνεται η δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου σε μαρίνες αλλά και σε παραχωρησιούχους λιμένων, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για συνδυασμένες μεταφορές σε όλη τη χώρα, ενώ με τις μεταβατικές διατάξεις που υπάρχουν, μπορούν όλοι όσοι ξεκίνησαν κάποια διαδικασία αδειοδότησης να την συνεχίσουν με το νέο θεσμικό πλαίσιο.
Τόνισε ότι στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων η λειτουργία υδατοδρομίων έχει συγκριτικά υψηλό βαθμό ωρίμανσης, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα, η οποία μπορεί να αποτελέσει αφετηρία ή ενδιάμεσο σταθμό για τα νησιά του Ιονίου, και επεσήμανε ότι είναι εφικτό να τρέξουν άμεσα οι διαδικασίες για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια των υδροπλάνων στα Ιόνια Νησιά, πρώτα από όλη την Ελλάδα.

Επίσης, διατύπωσε την ανάγκη να  τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες αδειοδότησης για τη λειτουργία των υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, την Ιθάκη, την Ζάκυνθο, την Λευκάδα και το Μεγανήσι ώστε να διασυνδεθούν τα νησιά και να αναπτύξουν παράλληλα και εναρμονισμένα τον τουρισμό και την οικονομία τους.

Τέλος, απευθυνόμενος στην ηγεσία του Υπουργείου, ο Βουλευτής ζήτησε τη συνδρομή της για την ολοκλήρωση του πολύπαθου οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ.Καββαδάς ανέφερε:
«Το νομοσχέδιο απελευθερώνει τις επενδυτικές πρωτοβουλίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα, αλλά και για την ανάπτυξη ενός δικτύου μεταφορών με υδροπλάνα που θα έχει θετικό πρόσημο για την ανάπτυξη νησιωτικών περιοχών και για τον τουρισμό μας. Αρκετά υπέφερε η χώρα από ξεπερασμένους δογματισμούς και ιδεοληψίες. Στοιχειώδης αίσθηση ευθύνης, απαιτεί την ψήφιση του».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here