Όσοι ζούμε η περιδιαβαίνουμε τους δρόμους γύρω από τα χωριά και τα βουνά του Ξηρομέρου και ιδίως σε Τρύφου , Κατούνα ,Περγαντί , θα έχουμε ίσως συναντήσει και τον Βουστριώτη Νίκο Νίκου , να ασχολείται με το αγαπημένο του χόμπυ , που ειναι το τρέξιμο!!

Τον συναντήσαμε λοιπόν , σε μια από τις διαδρομές του και.μας είπε λίγα λόγια !!!

1) Νίκο, πώς και ασχολήθηκες  με το τρέξιμο; Σε ποια ηλικία ξεκίνησες ;Ποια ήταν η αφορμή

Στον κόσμο του τρεξίματος βρέθηκα καθαρά από τύχη και δυστυχώς σε μεγάλη ηλικία. Μέχρι τα πενήντα μου χρόνια δεν είχα καμιά αθλητική δραστηριότητα, ενώ ήμουν βαρύς καπνιστής για 29 ολόκληρα χρόνια.

Μετά από μια δυο τυχαίες απόπειρες τρεξίματος με φίλους που με παρακίνησαν, ενώ είχα διακόψει και το τσιγάρο, κατάλαβα ότι το τρέξιμο ήταν πραγματικά μέσα μου.

Έτσι άρχισα συστηματικά να τρέχω τρεις τέσσερις φορές την εβδομάδα και η φυσική μου κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται ραγδαία. Μέχρι που ήρθε και η συμμετοχή μου σε κάποιο αγώνα να μου ανοίξει κυριολεκτικά έναν καινούριο κόσμο. Έτσι άρχισα την συστηματική πλέον προπόνηση.

2) Έχεις ωφεληθεί και πώς , από αυτή την δραστηριότητα;

Η ωφέλεια από το τρέξιμο είναι μεγάλη και πολλαπλή. Η φυσική μου κατάσταση έχει ανέβει κατακόρυφα, έχασα περιττό βάρος και άλλαξα τον τρόπο ζωής μου

3) Τι συναισθήματα νιώθεις όταν τρέχεις;

Υπέρβαση, χαλάρωμα, αποφεύγεις την καθημερινότητα; Τι σκέφτεσαι κατά τη διάρκεια;Όταν τρέχεις, ιδιαίτερα στα μεγάλα, μοναχικά και πολύωρα τρεξίματα, συγκεντρώνεσαι και επικοινωνείς μόνο με τον εαυτό σου. Στα ομαδικά τρεξίματα επικοινωνείς με τους συναθλητές σου σ’ ένα άλλο επίπεδο λόγω της υπερέντασης. Επίσης αποφορτίζεσαι από τα καθημερινά προβλήματα, χαλαρώνεις πραγματικά και αισθάνεσαι μια ευφορία μετά το τέλος της προπόνησης.

4) Συμμετέχεις και σε αγώνες; Τι προπονήσεις κάνεις; Πόσα χιλιόμετρα τρέχεις περίπου την εβδομάδα; Τρέχεις καθημερινά;

Οι προπονήσεις που κάνω αφορούν κάθε φορά τον προσεχή αγώνα. Συνήθως προετοιμάζω ένα ή δύο μαραθώνιους Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Επίσης δυο τρεις ημιμαραθώνιους και αρκετούς αγώνες 5 χμ. και 10 χμ. Ό εβδομαδιαίος όγκος χμ. είναι 50 – 60 και 4 – 5 προπονήσεις την εβδομάδα.

5) Ακολουθείς κάποια συγκεκριμένη διατροφή;

Ιδιαίτερη διατροφή δεν ακολουθώ, παρά μόνο προσπαθώ να τρώω όσο γίνεται πιο υγιεινά

6) Ασχολείσαι με άλλα σπορ;

Άλλα σπορ που μου αρέσουν είναι η ορειβασία, το ποδήλατο και λίγο η κολύμβηση.

7) Μέχρι πότε φαντάζεται τον εαυτό σου να τρέχει;

Θα ήθελα για το υπόλοιπο της ζωής μου να μην διακόψω το τρέξιμο. Να συνεχίσω σε χαμηλές φυσικά εντάσεις, ώστε να διατηρώ το σώμα μου σε καλή κατάσταση.

8) Τα τελευταία χρόνια το δρομικό κίνημα βιώνει μια άνθηση. Πού οφείλεται κατά την άποψή σου;

Στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική το δρομικό κίνημα μετράει πολλές δεκαετίες. Τελευταία και στη χώρα μας αρχίζουν όλοι να συνειδητοποιούν τα οφέλη αυτής της αθλητικής δραστηριότητας και εμπλέκονται όλο και περισσότεροι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Πρέπει όμως οι παλαιότεροι και οι πιο έμπειροι στο άθλημα να συμβάλλουν όσο μπορούν στο να μείνει το άθλημα αυτό μέσα στα υγιή αθλητικά πλαίσια.

Δύο μεγάλοι κίνδυνοι που απειλούν αυτό το δρομικό οικοδόμημα είναι: η άκρατη εμπορευματοποίηση και η χρήση ουσιών.

Το τρέξιμο πρέπει να είναι χαρά και ευεξία.

Νίκο σε ευχαριστούμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here