Στην αρχή κάθε νέου έτους θέτουμε διάφορους στόχους. Στο διατροφικό κομμάτι, όλοι είμαστε συνήθως με «γεμάτα στομάχια», έχουμε φάει αρκετά γλυκά αλλά και αλμυρά, οπότε ψάχνουμε τρόπους να επανέλθουμε σε μια κανονικότητα, χάνοντας παράλληλα και ό,τι κιλά μπορεί να πήραμε.
Οι διατροφολόγοι είναι οι κατάλληλοι για να μας δίνουν συμβουλές για το ποιους διατροφικούς στόχους μπορείτε να θέσετε, ώστε να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες το 2022.

Δείτε ποιες είναι οι σωστές υγιεινές διατροφικές συνήθειες:

Να σκεφτόμαστε το φαγητό ως αυτοφροντίδα και όχι ως αυτοέλεγχο
Για να πετύχει μια δίαιτα, χρειάζεται να αλλάξουμε τρόπο σκέψης. Να αρχίσουμε να βλέπουμε μακριά και να σκεφτόμαστε πόσο καλό κάνει στον οργανισμό μας η σωστή διατροφή. Αν αντιμετωπίζουμε τις δίαιτες ως έναν τρόπο να βάλουμε όρια στον εαυτό μας και να του στερήσουμε πράγματα, με ένα αρνητικό πρόσημο δηλαδή, τότε δεν πρόκειται να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η λέξη «δίαιτα» είναι από μόνη της αρνητική, οπότε μπορούμε να χρησιμοποιούμε τον όρο «διατροφή», «υγιεινές συνήθειες». Αυτό είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί επιμονή, προσπάθεια, θέληση, ενώ επιτρέπει φυσικά και μικρές ατασθαλίες!

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Μια μικρή «πράσινη» αλλαγή στις διατροφικές μας συνήθειες μπορεί να ευνοήσει κατά πολύ την υγεία μας. Τα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα σέσκουλα, η ρόκα, τα φύλλα του παντζαριού, η λαχανίδα, το κέιλ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και πολύ ευεργετικά για την υγεία μας. Αρκεί να τα προσθέτουμε καθημερινά σε παρασκευές όπως σαλάτες, σούπες, μαγειρευτά φαγητά, αλλά και σε smoothies, για να μπορέσουμε να επωφεληθούμε από τις ιδιότητές τους.

Μπαχαρικά!
Γιατί είναι καλό να χρησιμοποιείτε πολλά και διαφορετικά μπαχαρικά στις συνταγές σας; Πρώτον, διότι έχουν πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό μας. Δεύτερον και κυριότερον, μπορούν εώς έναν βαθμό να αντικαταστήσουν το αλάτι ή τη ζάχαρη στα φαγητά ή τα γλυκά μας, με αποτέλεσμα να τρώμε πιο υγιεινά. Τρίτον και αρκετά σημαντικό: τα μπαχαρικά δίνουν άρωμα και νοστιμιά στο φαγητό μας και επομένως το κάνουν πιο ευχάριστο, γευστικό και απολαυστικό.

Μείωση κατανάλωσης κρέατος
Ένα από τα σημαντικότερα βήματα για το καλό της υγείας μας αλλά και του πλανήτη είναι η μείωση της κατανάλωσης κρέατος. Δεν χρειάζεται να γίνει όλος ο κόσμος vegan. Απλώς να σκεφτόμαστε λίγο περισσότερο το πώς μπορούμε να μειώσουμε τα κρεατικά από τη ζωή μας, βρίσκοντας άλλες εναλλακτικές, πιο υγιεινές και πιο φιλικές προς τον πλανήτη. Οι διατροφολόγοι συνιστούν την κατανάλωση οσπρίων, που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και βιταμίνες.

Μαγειρεύουμε στο σπίτι!
Οι ρυθμοί της καθημερινότητας μάς υποχρεώνουν συχνά να αναζητούμε λύσεις φαγητού εκτός σπιτιού. Αυτές είναι συνήθως φορτωμένες με θερμίδες… Στόχος για τη νέα χρονιά είναι να μαγειρεύουμε περισσότερο στο σπίτι. Δεν χρειάζεται να φτιάχνουμε πολύπλοκες και δύσκολες συνταγές όλη την ώρα. ξεκινάμε με τα πιο απλά, ανάλογα με τον χρόνο μας και τα υλικά που έχουμε στο σπίτι. Σιγά σιγά μπορούμε να έχουμε μια λίστα από φαγητά που γνωρίζουμε καλά και να τα οργανώσουμε ανά βαθμό δυσκολίας. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όταν παραγγέλνουμε απ’ έξω, το φαγητό κάνει κατά μέσο όρο 30-40 λεπτά για να φτάσει στο σπίτι μας. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, υπάρχει χρόνος να μαγειρέψουμε κάτι απλό, που θα είναι σίγουρα πιο υγιεινό και με υλικά που μπορούμε να ελέγξουμε.

Ορίζουμε το σημείο μηδέν της προσπάθειάς μας
Όταν θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή σε οποιοδήποτε τομέα της ζωής μας, πάντα διστάζουμε και συνήθως αναβάλλουμε να κάνουμε το πρώτο βήμα. Δεν χρειάζεται να κάνουμε μεμιάς ριζικές αλλαγές. Αρκεί να ορίσουμε ένα σημείο μηδέν που θα αρχίσουμε να βλέπουμε αλλιώς τη διατροφή μας. Και να κάνουμε ένα βήμα τη φορά, ώστε ούτε να μην αισθανθούμε πίεση αλλά να έρθει όλο αυτό πολύ ομαλά.

ΠΗΓΗ:olivemagazine.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here